Jak si správně vybrat dodavatele webu?

Úvod » Aktuality » Jak si správně vybrat dodavatele webu?

 

Tak jako v jiných oblastech lidského konání, ani na poli tvorby webových stránek se nesetkáte jen s lidmi kvalitními, spolehlivými a nadevše čestnými. Vnucuje se proto otázka, jakých základních věcí se při kontaktu (a případných zakázkách) s nimi vyvarovat?

O tom, komu bude přidělena zakázka na tvorbu/re-design stránek, se můžete rozhodnout na základě celé řady věcí. Ještě před tím, nežli se ale vůbec začnete rozhodovat, je na místě určitě zprvu provést několik přípravných procesů a vždy je dodržovat.

1. Google ví vše

Tím prvním krokem, jaký byste měli absolvovat mimochodem u všech nových obchodních partnerů (a o to více u nových obchodních kontaktů), je prosté vyhledání dané osoby na internetu. Jestliže zjistíte, že je to chronický neplatič, neplnič termínů nebo se namísto práce nějak podezřele často opíjí na večírcích (někteří lidé sdělí Facebooku vážně všechno...), zřejmě je ten pravý čas na změnu a vyhledání někoho jiného.

2. Co říkají reference?

Tím nejspolehlivějším vodítkem jsou reference, realizované podobné zakázky a negativní odezva. Právě ta vám totiž často napoví, jak firma/jednotlivec spolupracují v případě nějakého problému, jaké mají garance na jejich řešení a v neposlední řadě i to, jak je to s dostupností dotyčných. Reference u grafiků jsou jasné – zkrátka se podíváte na jejich portfolio a máte ihned jasno, zda ano, či ne.

3. Detaily nemusí být vždy důležité...

Rozhodovat se lze i na základně detailů typu velikost firmy nebo počet známých redakčních systémů, jakými dotyčný vládne. To by ale nemuselo, ba nemělo, mít až tak vysokou prioritu, jelikož to jsou věci o kvalitách nepříliš vypovídající a člověk by kvůli nějakému svému předsudku ("Tak mladý jistě nemůže být spolehlivý!") klidně mohl přijít o kvalitní a seriozní osobu – ruku na srdce, nechali byste si vy sami operovat srdce spíše od doktora, který dělá i žlučníky, klouby a dalších tisíc věcí nebo raději od specialisty, který umí jedinou věc, zato ale většinou pořádně?

4. Kdo Vám může internetové stránky vytvořit?

Vy sami

Stejně jako si na novou střechu můžete najmou firmu, můžete si jí taky zkusit udělat sami. Jediné, co je k tomu potřeba jsou znalosti, dostatek času, zajištění technického zázemí - tedy webhostingu, nějaký grafik a potom marně doufat, že se Vám to vyplatilo. Dělat si internetové stránky sám, se opravdu nevyplatí. Jeden člověk jednoduše neumí vše (kódování, programování, grafika, SEO, webhosting) a není na to vždy čas.

Student

Studenti jsou levnou pracovní silou a pro malé webové stránky, po kterých nevyžadujete přílišnou návratnost, se hodí. Student Vám odvede práci dost na míru, má individuální jednání a je levný. Kvalita odvedené práce je vyšší v tom, že se student o tvorbu www zajímá, ovšem i zde platí pravidlo - jeden člověk neumí vše.
Navíc je zde velké riziko - takový student se může tzv. zaseknout na nějakém problému a potom Vám třeba už nemusí vůbec zvedat telefon. Ztratili jste čas a možná i nějaké peníze.

Webové stránky pomocí služby zdarma

I toto je možnost. Existují systémy, na kterých si můžete postavit své stránky sami. Výhodou je jednoduchá úpravy textů a fotografií. U toho ovšem takové systémy končí. A končí také u podpory, protože zadarmo ani kuře nehrabe a proto se o Vaše stránky nikdo starat nebude, pokud se Vám nebude dařit. Omezením jsou také předdefinované grafické vzhledy, které si nemůžete upravit. Tedy Váš web bude podobný jako jeden z mnoha dalších. To opravdu nepůsobí profesionálně.

Specializovaná firma

Ano, je to tak. Každý by byl rád, kdyby mu pod novou střechu neteklo. I vy budete ve výsledku zaručeně spokojeni, že máte někoho, na koho se můžete obrátit a hlavně někoho, kdo se o všechno postará.
Specializované firmy jednoduše tráví čas tím, že vylepšují webové trendy a přináší Vám vždy to njelepší. Grafiku vytváří grafik, šablonu kóduje kodér, texty plní copywriter a o SEO se Vám stará jiný specialista.

Pokud potřebujete stránky, které Vám mají přinést nové zákazníky nebo nové objednávky, potřebujete profesionály.

Shrnutí - jak si vybrat firmu, která Vám vytvoří internetové stránky?

  • menší až střední firma
  • dostatečný počet kvalitních referencí
  • vynutit si osobní schůzku
  • záruka, že na projektu bude pracovat více, jak 1 člověk
  • komplexnost služeb - vytvoří Vám jen stránky nebo poskytne i poradenství, SEO, PPC kampaně, hosting,..?
  • zkuste CLIQUO

Zpět na výpis


Lukáš STANISLAV